Changing from winter to summer wardrobe.

It's time to face the dreaded change of clothing, from winter to summer wardrobe.
Yes, I know, it is not a trivial matter. It sometime seems to make a small "transfer", and you can take from half a day (for experts) to a full day. It's a job that must be done before or after, if you do not want to end up with wool sweaters mixed with shorts and tank tops.
Where to start?
Follow me in these simple tips:
1. Start with a specific part of the wardrobe, so as not to be buried in clothing.
2. Empty that part and analyse your clothes. Here you may decide that those that are "discard", the old-fashioned ones, and the ruined ones. Pick them all up in a bag and donate them to those who need them the most. (this is my advice, it's a shame to waste them in the trash! Additionally, good deeds sometimes pay off, I assure you).
3. Check that the remaining clothes are not damaged nor dirty, whereupon proceed repairing them and/or washing them.
4. Before you put everything back in the closet or in the appropriate drawers or boxes, give the latter a nice clean too. I usually use the vacuum cleaner and then I do a freshen up with a sponge dipped into water and a cleaning product for wooden furniture. You can use the product that suits you the most, provided that it cleans effectively.
5. Put the whole back in place, but with a logic.
6. Catalogue and organise everything by type: gloves a d scarves, whereas hats on their own for example. It will make finding what you need much easier.
Another piece of advice that I wish to give you, is to always keep a "passepartout" piece of clothing for each season. In winter, always keep a jacket and a shirt at hand in case temperatures rise suddenly, and in summer keep with you a sweater for the cooler evenings, you may need it.
I started doing my little transfer, and you?
E' ora di affrontare il temuto cambio di guardaroba degli armadi.
Si, lo so, non è cosa da poco. A volte sembra di fare un piccolo trasloco, e ci si può impiegare da mezza giornata (per i più esperti) ad una giornata intera. E' un lavoro che prima o dopo deve essere fatto, se non vogliamo ritrovaci con maglioni di lana mischiati a pantaloncini e canottiere.
Da dove partire?
Seguitemi con questi piccoli consigli: 
1. Cominciate da un parte precisa dell'armadio, onde evitare di ritrovarsi sommersi dagli indumenti.
2. Svuotate quella parte e analizzate i vostri vestiti. Qui potreste decidere quelli che sono da "scartare", quelli fuori moda, e quelli sciupati. Raccoglieteli in un sacco e donateli a chi ne ha più bisogno. (questo è un mio consiglio, è un peccato gettarli nel secchio della spazzatura! Inoltre, fare delle buone azioni ogni tanto ripaga, ve lo assicuro).
3. Controllare che gli abiti rimasti non siano sciupati o sporchi, al chè procedete nel ripararli e/o lavarli.
4. Prima di rimettere tutto nell'armadio o negli appositi cassetti o scatole, date una bella pulita anche a quelli. Di solito io, uso l'aspirapolvere e poi do una bella rinfrescata con una spugna immersa in acqua e un prodotto detergente per mobili di legno. Potete usare il prodotto che più vi aggrada, purchè pulisca in modo efficiace.
5. Riponete il tutto al proprio posto, ma con una logica.
6. Catalogate e organizzate tutto per tipologia: guanti e sciarpe, mentre i cappelli da sè per esempio. Vi sarà molto più facile trovare ciò di cui avrete bisogno.
Un altro consiglio che desiderio darvi, è quello di tenere sempre un capo "passepartout" per ogni stagione. In inverno tenete sempre una giacca ed una camicia a portata di mano se le temperature dovessero alzarsi improvvisamente; e in estate tenetevi un maglioncino per le serate più fresche, fa sempre comodo.
Io ho iniziato a fare il mio piccolo trasloco, e voi?

Have a look at how messy my room was today!
Date uno sguardo a che disordinata era la mia stanza oggi!






Take care my super-chic friends! Stay tunned for the next update! Love u!
Statemi bene miei super-chic amici! Rimanete sincronizzati per i prossimi aggiornamenti! Vi adoro!

Nessun commento:

Posta un commento